:) - Reisverslag uit Antigua, Antigua van MichelleWijnen - WaarBenJij.nu :) - Reisverslag uit Antigua, Antigua van MichelleWijnen - WaarBenJij.nu

:)

Blijf op de hoogte en volg

28 Augustus 2013 | Antigua, Antigua

Oke, nu ik net mijn foto’s heb geupload op waarbenjij.nu (dit schreef ik nadat ik net de foto’s had geupload) zie ik dat ik vergeten ben te vertellen dat ik ook nog naar de cricket game ben geweest. We gingen savonds met de taxi naar dat veld en daar begon dat spel, we snapten er echt totaal niks van (ik niet tenminste) er waren wel mensen die je het uit wilde leggen en wat ik er van begreep is dat de spelers zo vaak mogelijk van het ene paaltje naar het andere paaltje, heen en weer, moeten lopen wanneer de bal in de lucht is. En de slagman die moet die bal proberen buiten het veld te slaan.. ofzo. Ik weet niet, honkbal lijkt me toch wat interessanter 
Op de andere foto’s kunnen jullie mij zien met 2 meiden van werk, waar ik de ontbijtdiensten draai. Zij werken daar voorlopig niet omdat er lage occupancy is dus weinig werk. Maar daarvoor, toen ze nog wel werkten, konden ze me nog wel mee vragen om met hun naar het strand te gaan LEUK. Dit ben ik niet vergeten te vertellen, dit is gewoon afgelopen vrijdag pas gebeurd. Het plan was om om 9 uur in de auto te zitten, helaaass kwamen we mrs bird, de trainee begeleider de dag daarvoor tegen bij het ziekenhuis. We waren daar om een van ons te bezoeken die opeens een kindje had gekregen, zomaar zonder dat ze uberhaupt wist dat ze zwanger was. We waren met zn 4e naar het ziekenhuis gegaan en hadden we afgesproken dat we per twee (is max. toegestaan) een half uur zouden blijven, langer kon namelijk niet want we moesten savonds weer aan het werk. Toen Laura en ik daar een kwartier/twintig minuten waren werden we gebeld dat we naar beneden moesten komen omdat mrs bird en iemand anders er was, zij wilden gewoon even snel max 10 minuten kijken hoe het met haar ging. Nou prima.. Manon vertelde toen dat mrs. Bird had gezegd dat we de volgende ochtend om half 11 meeting zouden hebben met haar, daar gingen mijn plannen om naar het strand te gaan. 50 minuten later waren ze nog steeds niet beneden gekomen, maar Manon had haar sleutel nodig dus die ging ze toch maar even halen. Toen kwamen ze uiteindelijk naar beneden zich verontschuldigen dat ze niet hadden gerealiseerd dat wij moesten werken en toen vroeg ik haar hoelang die meeting ging duren omdat ik naar het strand zou gaan. 30 minuten zei ze, en ik mocht het dan ook verplaatsen naar 10 uur als iedereen het daar mee eens zou zijn. De meiden geinformeerd dat ik de volgende dag pas om 11 uur kon en de volgende ochtend om 10 uur naar de meeting, waar mrs bird en wat anderen om half 11 waren. Uiteindelijk zat ik om half 1 bij die meiden in de auto, want de meeting had anderhalf uur geduurd, eerst naar de KFC om chicken te halen, toen ijs halen voor in ons drinken en toen konden we op naar het strand! We gingen ergens naar een beach in the south of antigua, en nadat we al onze spullen hadden gedumpt in en onder de boom konden we eindelijk het water in. Onder die boom zat ook een man met zijn kindje die we rum gaven, de man niet dat kindje, dat kindje gaven we water en kip. Zijn vrouw was er ook, die kreeg niks want die zat in de zee. Nou toen gingen we er weer vandoor, ik zat in de auto met mijn raampje open, geeft die man mij opeens heel sneaky een briefje, ik wist al wat er op stond want ik heb er inmiddels aardig wat verzameld; telefoonnummers. Allemaal geschreven op een heel klein afgescheurd papiertje. Deze keer vond ik t wel heel raar. Zn vrouw en kindje waren er gewoon bij en ik heb niet eens met die kerel gepraat. Maargoed nadat ik thuis een dutje had gedaan pikte ze me later weer op om wat te eten in St. John’s Vervolgens wilde we nog even ‘uit’ maar dat was nogal saai omdat we daar maar een beetje buiten een bar stonden (deden meer mensen trouwens, apart). Had me er eigenlijk wel op verheugd om uit te gaan dus toen ik om half 1 thuis was, was ik nog niet klaar om te gaan slapen. Om 1 uur kwam Laura thuis van werk en toen zijn we samen nog even naar Peppers geweest.
Zondag was ik alweer vrij, mn wasjes gedaan, even geskyped en toen lekker naar t strand. Julianna en ik besloten dat we wel genoeg sandals strand hadden gezien (waar we wel waren, onze handoekjes en spullen lagen daar) Dus gingen we op verkenning. We zwommen verder naar de rotsen maar toen we halverwegen waren met bergbeklimmen werden we bang dat we dood zouden gaan dus toen gingen we terug om de heuvel op te gaan en daar hadden we vet mooi uitzicht over een ander strand. Oke dit ik waarschijnlijk moeilijk voor te stellen Ik zal kijken of ik een foto van Sandals beach kan vinden. Hhm ik wilde uit eten dus had mensen overgehaald om mee te gaan. Wilde eigenlijk naar coconut groove maar dat was nogal duur dus besloten we om daarvoor te sparen en gewoon bij Peppers te gaan eten, was erg leuk en heel gezellig. We kregen nog drankjes Joseph die bij Putters werkt. Oh heb ik dat wel verteld? Daar ben ik een keer gaan eten met Julianna, was heel gezellig en we werden uitgenodigd om bij mensen van Sandals te komen zitten dus dat was wel leuk. Volgende dag, maandag weer werken. Mr Soman (F&B director) kwam bij ons eten. Daarna kregen we een enorme preek over alles wat niet goed was. Ik mag nu niet meer bedienen totdat ik training heb gehad. Geef hem groot gelijk, want niemand heeft me ooit uitgelegd hoe het daar werkt, alles wat ik doe weet ik uit ervaring of omdat ik het zelf heb gevraagd. Hij zegt ook dat het niet mijn schuld is maar dat het een ‘management issue’ is, maar toch vet balen want wie weet wanneer ik die training ooit zal krijgen (ga er vanmiddag om vragen).
Dinsdag split shift, dat betekend sochtends ontbijt en dan om 6 uur dinner. Ik had de hele nacht niet geslapen omdat er een enooormmeee kakkerlak in mijn kamer zat. Laura en ik vet hard gillen maar toen James thuis kwam, best wel dronken om half 3 snachts, was hij nog harder aan het gillen. Echt supergrappig. Hij heeft m wel uit mn kamer gekregen dus dat was fijn! Maaar ik was dus wel moe, ik zag dat ik op Seaten stond, had ik geen zin in want dan gaat de tijd nog langzamer dus vroeg of ik op n station mocht en dat kon. Toen ik om 11 uur thuis was even wat slaap ingehaald en toen om iets voor 2 naar t strand. Daar was ik NET op tijd want ze gingen snorkelen (wij kunnen blijkbaar gewoon mee als er een boot van sandals met gasten gaat) dus dat kwam mooi uit. Heb koele vissen gezien, waaronder papegaaivissen en minizwaardvissen, ik geloof dat ze hier needlefish heten ofzo. Was nog wel grappig stiekem, want toen we van de boot afgingen vertelde ze dat we beter niet rechtdoor konden gaan omdat daar een enorm gat zat, er waren alleen al n paar mensen af die dat niet hadden meegekregen waaronder Laura, die echt op dat moment dus in dat gat viel, echt supergrappig Het leek net alsof zij als intern even ging demonstreren waar t gat zat. Oke misschien moest je er bij zijn.. Savonds de hele avond bestek gepoleerd, echt megasaai. En net, woensdagochtend, even voor t eerst met mn stagebegeleider geskyped. Nou dat was het voor nu. Tot later.
Ohja ik wil jullie nog even bedanken voor de reacties! Echt superleuk, vet jammer dat ik niet op iedereen los kan reageren 
Kusjes.

  • 29 Augustus 2013 - 18:34

    Rudy H. Te A.:

    Mooi om te lezen dat het goed met je gaat Michelle, behalve werken...geniet er maar van!
    Volgens mij zit je echt op een droom eiland als ik de foto's bekijk.

    Groetjes uit Apeldoorn en maak er wat van,

    Rudy.

  • 17 September 2013 - 21:15

    Maartje:

    Heeeeeeeeeeeee

    Weer een berichtje van moi!
    Ik heb je foto's niet eens bekeken maar ook zonder foto's kan ik aardig wat inbeelden haha!
    Echt Mick, je maakt genoeg mee daar haha! Maar hoe is het uiteindelijk nou gegaan met t werken op stations? Heb je die training nog ooit gekregen binnen die laatste 2 weken of niet? haha. Het is wel echt weer typische cultuur dat het niet goed wordt uitgelegd denk ik? Of is het bij de bar en andere restaurants wel duidelijker uitgelegd? Ook dat te laat komen bij die meeting, verbaasd me helemaal niks als ik terug denk aan Aruba haha! Maar je moet al die telefoonnummers bewaren! die kun je dan later in je fotoboek bijplakken als souvenir haha!! Heb je trouwens ook plakkie plakkies en salamanders etc op je kamer??
    Oke, op naar het volgende verslag!!:)

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Antigua

Stage Antigua

:)

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2014

DECEMBER

24 November 2013

Memories

12 Oktober 2013

Heel veel over weinig

15 September 2013

2

13 September 2013

Wat ik noouuu toch allemaal weer beleefd heb.

Actief sinds 26 Maart 2011
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 15079

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2013 - 31 Mei 2014

Stage Antigua

18 Maart 2011 - 16 Juni 2011

Stage Aruba

Landen bezocht: