Heel veel over weinig - Reisverslag uit Antigua, Antigua van MichelleWijnen - WaarBenJij.nu Heel veel over weinig - Reisverslag uit Antigua, Antigua van MichelleWijnen - WaarBenJij.nu

Heel veel over weinig

Blijf op de hoogte en volg

12 Oktober 2013 | Antigua, Antigua

POEH dat is even geleden, wat heb ik ookalweer meegemaakt. Niet zo heel veel want anders zou ik al eerder hebben geschreven.

Dinsdag was Saritah jarig en toen ging ik savonds met haar uit eten bij Big Banana’s, niet die in town waar we eerder waren geweest want ze wist een betere en daar ging ze elk jaar met haar verjaardag heen: die bij het vliegveld. En ja het was inderdaad wel beter eten maar ik vond stiekem de sfeer bij die in St. Johns wel wat gezelliger. Daarna gingen we poolen in de stad, nouja ik met een oude kerel want Saritah kon niet poolen. Wel leuk want IK WON, 2 keer. Ik was eigenlijk best wel beter dan normaal want we gingen best gelijk op. Maar wanneer hij dan de zwarte bal erin wilde spelen wilde hij dat via duizend hoeken doen, dat ging ik hem natuurlijk niet na doen. Dus vandaar mijn 2 overwinningen.
Haar vriend kwam later ook daar en toen gingen we naar de bios. We gingen naar “We’re the Millers”. LOVE THAT MOVIE, misschien kwam het omdat in caribbean cinema’s het publiek toch anders is; iedereen lacht echt keihard om alle grappen. Maar het was echt een hele enorm supergrappig leuke film, heb serieus bijna de hele film aan een stuk door gelachen dus als ie ooit bij jullie uitkomt zeker heen gaan!
Woensdag ging ik voor het eerst naar SSG, dat staat voor Sandals Select Guest, geloof ik.. Dat is voor mensen die meerdere keren een sandals resort hebben bezocht en daarvoor beloond worden door te worden uitgenodigd voor dinner. Als ze echt vaak zijn geweest krijgen ze dan iets enzo en volgens mij krijgen ze sowieso een bottle of rum.
Oke even tussendoor, ik ben ondertussen Cinderella story aan het kijken. Haha Met Maurice en James. Ze kijken echt vet gefascineerd naar deze kleinemeisjesfilm echt heel schattig.
Zondag ben ik begonnen in Housekeeping. Nouja officieel, zondag was ik vrij want ik moest zaterdag tot 2 uur snachts werken in de pub nog. Dus zondag gingen we naar Jolly beach. Rianne Maurice Simone en Isabella en ik waren allemaal vrij dus wilden we een ander strand uitproberen. We vroegen de taxichauffeur Abe om ons ergens heen te brengen, was geloof ik de eerste keer dat we met hem gingen. Hij vertelde ons echt superveel over het land en was vet gezellig. Hij was de vaste taxichauffeur voor veel interns voor ons en heeft allemaal dingen van Nederland in zijn auto. Hij wilde ons eerst naar een ander strand dichtbij Jolybeach brengen, dat nog mooier was, maar daar waren de restaurants dicht op zondag. Jolly beach is echter ook een heeel mooi strand, heb mooie foto’s gemaakt. EN er staat daar een droomhuisje met zwembad, buitendouche, buitenkeuken alles, te koop. Dus ik ga emigreren, als Rianne me niet voor is. Nee Grapje. Toen we honger hadden gingen we, Simone en ik, op zoek naar iets dat open was, en dat was.. niks. Hadden we dus net zo goed naar dat andere strand kunnen gaan ts. Nee maar wel leuk we gingen helemaal naar zoon resort zeggen dat we bij sandals werken enzo en toen wilde hij wel wat voor ons regelen maar het enige wat daar op dat moment open was ging binnen 10 minuten dicht (en we zouden de rest nog moeten halen en alles), dus hij wilde ons ook niet oplichten. Vet lief.
Nou dus toen Abe maar weer gebeld, naar de supermarkt geweest en Rianne en ik gingen daar voedsel kopen om mee te nemen naar Peppers, want daar was een avond dat je zelf dingen mee kon nemen. In peppers was het best nog wel even heel gezellig, we hadden onze bikini nog aan en aangezien peppers op het strand is namen we nog even een duik in de zee. Hartstikke leuk Met ons 2en in de zee staan dansen (/raar doen) op de muziek, want toch niemand kon ons zien in het donker! Toen we het water uitkwamen gingen we ergens achter een boot staan dansen tot we droog waren en om 8 uur was de muziek al afgelopen dus toen ging ik met wat anderen die ons kwamen ophalen mee naar Conners. Eerste keer dat ik daar heen ging, het is een soort.. pool iets. Ja. Er is een kleine bar en 3 pooltafels. Maar was leuk, waarschijnlijk omdat we met zoveel bekende waren anders is er denk ik geen reet aan. Heb wel 2 keer verloren met poolen en omg ik kan echt niet tegen mijn verlies. Daarna Domino gespeeld met wat mensen, en ik mocht niet eens die stenen er tussen schuiven (dat is in Nederland toch normaal, of niet?).

Maandag begonnen in housekeeping. Ik ging er met gemengde gevoelens heen, want Kate vond het er verschrikkelijk en zei dat iedereen haar negeerde, dat ze daar werd achtergelaten en op een stoeltje niks zat te doen, terwijl Hannah het heel leuk vond het iedereen heel aardig vond.
De eerste dag werd gelijk mijn rooster gemaakt. Ik mocht zelf bepalen welke dagen ik vrij wilde en bovendien krijg ik 2 halve dagen per week die ik ook zelf mag bepalen, dat kan ik een dag van te voren dan gewoon melden. Superchill, ze zijn heel flexibel (ik neem stiekem ook altijd wat langer pauze, vinden ze helemaal goed, eigenlijk hebben ze t gewoon niet door) De eerste dag in the linnen room doorgebracht. Die dag moest al het linnen geteld worden, dat gebeurd 1 x in de 3 maanden ofzo, heb ik weer.. Ik dacht Nou geef me dat papier maar ik doe het wel, maar ze kwam me zowaar helpen en tussendoor kon ik ook nog een paar keer naar huis om wat te eten enzo (omdat ik niet wist wanneer de canteen open was en ik steeds te laat was). Ik werd mijn eerste dag ook gelijk alleen gelaten, mocht ik de telefoon opnemen, ik had echt geen idee wat ik moest doen maargoed ze was wel aardig, ze deelde haar.. iets van fruit, met mij.
Verder heb ik de eerste week kamers schoon gemaakt en ik kan in mn eentje een 2 persoonsbed strak opmaken.. Jeej.. Ik moet wel zeggen dat ze allebei een beetje gelijk hebben. Het is echt ongeloofelijk wat een verschil er is tussen de 2 groepen van Housekeeping. Het resort is opgesplitst in de mediterrainien side en de caribbean side. In de med side zijn mensen echt heel aardig, hele dag aan het zingen en zijn ze vrolijk, praten veel. De eerste keer dat ik een roomattendent kwam helpen in de caribbean side was ze gelijk What? Who sent you?!?.. nou.. nice to meet u too. En ze liet me niks anders doen dan de vloer vegen. Aan de andere kant had ik misschien gewoon pech met haar want later was ik met iemand aan het werk die in het begin dan niet veel zei maar toen ik veel aan haar vroeg zij ook veel begon te praten (over hoe antiguaanse mannen verschrikkelijk zijn en geen verantwoordelijkheid nemen). Oke ik lul echt te veel, sorry als dit saai is.

Vrijdag gingen we met zn (bijna) allen naar Big banana’s, uiteten was heel gezellig, daarna gingen we uit (peppers) en ik kon eindelijk met alles mee door de geweldige department waar ik nu in ben. Zaterdag had ik een beetje een minder leuke dag (maar goed dat ik dit overlees want eerst stond er kutdag, oeps) want ik werd wakker en mijn ontbijt was verdwenen, het huis was een beetje een rommeltje en ik was dus zwaar chagerijnig. Toen ging ik werken en dat was wel leuk want ik mocht met een vet gezellig persoon werken, maar toen ik weer thuis was vond ik het niet meer leuk want Julianna was de volgende dag jarig en iemand zou een cadeautje voor haar kopen, ook namens mij omdat ik moest werken, maar dat was een beetje mislukt dus toen zat ik weer in de stress dat ik niks voor haar had. Later kwam het gelukkig allemaal goed en namen James en ik Julianna mee naar Putters om daar wat te eten en om 12 uur haar verjaardag te vieren. Was leuk want ze kreeg een verjaardagstaartje (uiteraard betaald door David de pub-chef, die altijd even wil laten zien hoe goed hij voor ons zorgt) =)
Toen lekker slapen en de volgende dag wilden we dus Julianna’s verjaardag vieren, ze wilde naar het strand maar we moesten ook boodschappen doen. Uiteindelijk kwamen we op het idee om ergens te gaan lunchen, we zijn toen naar Coconut groove gegaan (jeeej daar wilde ik altijd al een keer eten) en het was inderdaad best goed! Op loopafstand, iets verder dan putters, zoon beetje naast peppers aan het strand (Jullie denken nu natuurlijk OOH DAAAAR!).
Daarna wilden we boodschappen doen, maar Joel (vriend van Julianna) die ons zou brengen had een paar duizend uur vertraging dus gingen we eerst naar het strand. Daar kwam hij ons ophalen, boodschappen gedaan, en aangezien Julianna savonds mij in de steek liet om uit eten te gaan met James bij Kimono’s (Japans restaurant in Sandals), ging ik ’s avonds met Joel (vriend van Julianna en mij) naar de bios; Kick ass 2. Haha wel leeuuuk. Maar de 2e keer was ie leuker, toen ik met Saritah ging woensdag.
Ik had Saritah al een paar keer die week gesmst wanneer we elkaar zouden zien. Toen ik woensdag vroeg wat ze savonds ging doen antwoordde ze 2 uur later: ‘ ik haal je over een uur op, dan gaan we naar de bios’ Ik had net mijn haartjes kleertjes en hoofdje gedaan en stond op het punt om naar SSG te gaan.. En zoals ze hier zeggen ‘you can’t have the best of both worlds’.. probeer ik het toch altijd. En JAHOOR ik wel, eerst naar SSG en Saritah gebeld zodra ik daar klaar was om naar de bios te gaan. Ze hadden al kaartjes gekocht en dus voor de 2e keer naar kick ass, en.. voor de 2e keer het begin gemist.

Dit was 2 weken geleden ofzo,
Ik ga zo weer verder schrijven over nu.
Maaar ik ben zooo immens mega druk want ben nu ook aan school begonnen, werd ook wel een keer tijd en tussendoor moet ik natuurlijk ook leuke dingen doen, en mijn kamer opruimen, ja mijn kamer.. ramp.


  • 13 Oktober 2013 - 17:39

    Papski:

    Hoi goed te lezen dat het je daar allemaal zo goed gaat, een plezier om je vehaal te lezen. En toe maar na twee maanden al met je school begonnen....
    Een van de mooiste zaken is wel dat je nu bedden kan opmaken, dat wordt zeker onthouden (door mamski)
    Tja en over je kamer kan ik mij wel een beeld vormen, als een gevaarlijk terrein wat zeker in het donker alleen door een doorgewinterde gids te betreden is (what else is new)......
    Ben blij te lezen (en je had het al wel een beetje verteld) dat het "housekeeping" meevalt want ik begreep dat je er toch een beetje tegenop zag?
    Ga rustig door met het eiland en alle leuke dingen te verkennen een goede gids als je daar maar kort bent lijkt onontbeerlijk.
    Ga ook alsjeblieft door met schrijven ik denk dat niet alleen wij, maar ook anderen het meer dan leuk vinden om te lezen..
    Kus Papski

  • 15 Oktober 2013 - 17:18

    Angela & Silvia:

    Heey hoi, enerverende verhalen. Leuke ontspannen foto's dit terwijl momenteel met de paraplu op naar bed gaan. Succes met je stage,school maar bovenal alle dingen die daarnaast op je pad komen. Hier is alles oke. Dikke kus.

  • 16 Oktober 2013 - 07:40

    Maartje:

    Hahahha Mick!!:p

    Met domino mag je geen stenen tussen 2 andere stenen leggen!! alleen er tegenaan!! Hahaha
    Maar weer super leuk verhaal!:p ik spreek je er vanavond wel even over!!;)

    Xxx

  • 27 Oktober 2013 - 20:03

    Anke Fuhri Snethlage:

    He dappere nicht,
    Ik volg je verhaal en vind het super chill (hihi, hoor mij nou!)
    Volgens mij heb je het super goed en genietje ervan. In ieder geval inspireer je je nichtje Heleen, zij wil ook naar de hotelschool. Geinig toch?
    Blijf genieten. Deze ervaring pakt niemand je meer af!

    Bij ons gaat het goed. Joost is inmiddels verhuisd naar Den Bommel. Hij heeft het heel erg naar zijn zin. Hij woont op een hele grote verbouwde boerderij samen met 4 andere bewoners. Allemaal van zijn leeftijd. Echt een gezellige groep. Hij werkt op een zorgboerderij in de buurt en ook dat vindt hij leuk.
    dus wat dat betreft is iedereen happy.

    Eva heeft een kamer gevonden in Utrecht en vertrekt 1 november uit Rotterdam.
    Het wordt hier nog stil........Alhoewel, Heleen en Guus zijn nu ook weer niet bepaald de rustigste typetjes. Pffffff

    Nou, schat geniet en tot gauw
    X Anke

  • 27 Oktober 2013 - 20:03

    Anke Fuhri Snethlage:

    He dappere nicht,
    Ik volg je verhaal en vind het super chill (hihi, hoor mij nou!)
    Volgens mij heb je het super goed en genietje ervan. In ieder geval inspireer je je nichtje Heleen, zij wil ook naar de hotelschool. Geinig toch?
    Blijf genieten. Deze ervaring pakt niemand je meer af!

    Bij ons gaat het goed. Joost is inmiddels verhuisd naar Den Bommel. Hij heeft het heel erg naar zijn zin. Hij woont op een hele grote verbouwde boerderij samen met 4 andere bewoners. Allemaal van zijn leeftijd. Echt een gezellige groep. Hij werkt op een zorgboerderij in de buurt en ook dat vindt hij leuk.
    dus wat dat betreft is iedereen happy.

    Eva heeft een kamer gevonden in Utrecht en vertrekt 1 november uit Rotterdam.
    Het wordt hier nog stil........Alhoewel, Heleen en Guus zijn nu ook weer niet bepaald de rustigste typetjes. Pffffff

    Nou, schat geniet en tot gauw
    X Anke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Antigua

Stage Antigua

:)

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2014

DECEMBER

24 November 2013

Memories

12 Oktober 2013

Heel veel over weinig

15 September 2013

2

13 September 2013

Wat ik noouuu toch allemaal weer beleefd heb.

Actief sinds 26 Maart 2011
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 15075

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2013 - 31 Mei 2014

Stage Antigua

18 Maart 2011 - 16 Juni 2011

Stage Aruba

Landen bezocht: