De eerste weken Antigua - Reisverslag uit Antigua, Antigua van MichelleWijnen - WaarBenJij.nu De eerste weken Antigua - Reisverslag uit Antigua, Antigua van MichelleWijnen - WaarBenJij.nu

De eerste weken Antigua

Door: Michelle Wijnen

Blijf op de hoogte en volg

24 Augustus 2013 | Antigua, Antigua

Hoi lieve mensen, na aandringen van mijn papski en mamski begin ik nu dan toch eindelijk maar met mijn reisverslag Ik zal de mensen die mijn aruba verhalen niet hebben gelezen alvast even waarschuwen: ik schrijf UITGEBREID haha, nja in het begin tenminste later valt het waarschijnlijk wel mee dan heb ik geen zin meer 
Ik zal bij het begin beginnen.

Maandagavond 5 augustus op naar amsterdam om daar te overnachten en de volgende dag om 7 uur het vliegtuig te pakken. 6 augustus dus om 4 uur opgestaan zodat we om 5 uur op schiphol konden zijn. Toen ik mijn koffers in wilde checken zag ik daar tot mijn grote verbazing Ronald en Maartje naar mij zwaaien, ik had op dat moment echt serieus geen idee wat ze op schiphol deden, maar ze waren daar dus helemaal speciaal naar toe gekomen om mij uit te zwaaien, wat een lieve vrienden heb ik toch!! Nadat ik afscheid van ze had genomen kon ik met een big smile in het vliegtuig stappen naar Engeland, waar ik moest overstappen van Heathrow naar Gatwick. In Heathrow dus een bus moeten pakken, waar ik verdorie TWEE kaartjes voor heb moeten kopen omdat ik de eerste keer alleen een bon met de tijden had meegepakt die dus niet geldig was voor vervoer, maar verder ging mijn overstap prima en was ik ruim op tijd in Gatwick. Hier heeft Engeland ook weer geld van me gestolen want ik wilde een cola uit een automaat halen en mijn eerste 2 euro pakte ie wel, maar de rest van ons (een jongen die me kwam helpen en er geld bij gooide) geld niet. De reis verliep verder prima, aardige man naast me in t vliegtuig en prima eten. Eenmaal geland wíst ik dat het enorm warm buiten zou zijn omdat het in het vliegtuig best fris was, maar dat het ZO warm was had ik niet verwacht, ik was gelijk helemaal klef en plakkerig. En het heeft wel een paar dagen geduurd voordat ik aan dit klimaat was gewend maar nu vind ik het heerlijk (tenzij ik moet werken want mijn restaurant heeft geen airco maar daar kom ik zo op).

Nadat ik eindelijk door de, wat is het? Douane? was, die vonden dat ik toch wel verdacht veel koffers mee had (haha), werd ik opgehaald door Nico een nederlandse manager van Sandals. Ik moest nog even wachten op andere interns (die blijkbaar int zelfde vliegtuig als ik zaten) en toen gingen we naar onze accommodatie. Daar leerde we nog meer interns kennen die de dag ervoor waren aangekomen. We zijn nu met zn 15e en ongeveer de helft daarvan is Nederlands, verder zijn er wat engelsen en 3 mensen uit trinidad, 1 kenia. Ze zijn allemaal heel leuk lief en gezellig :D.
EHM er was 1 meisje die was zoon beetje klaar met dr stage en zou de week daarop vertrekken. Zij nam ons dus mooi mee op sleeptouw en die avond gelijk naar Carnaval! Ik was echt megamoe maar ging toch maar mee  En blij dat ik dat heb gedaan want het was echt heel mooi Zal binnenkort even foto’s erop zetten. Toch met ruim de helft wel iets eerder naar huis gegaan en dat was maar goed ook want de volgende dag hoorde we dat er 2 mensen waren neergeschoten :o Echt OMG. Maargoed, om jullie even gerust te stellen; In nederland worden ook mensen neergeschoten en hier schijnt het dus met carnaval wel vaker te gebeuren maar verder nauwelijks.

De tweede dag gingen we naar Sandals om onze roosters te ontvangen en een preek te krijgen over alles wat we niet mochten doen enzo. Ook gelijk een rondleiding door het resort gekregen En ik moet zeggen.. Het is moooii! De eerste paar dagen waren heel erg wennen, voelde me niet heel lekker, was moe en een beetje misselijk. Het land is toch wel iets armoediger dan ik had verwacht enzo en ik denk dat ik onbewust me toch een beetje Aruba had voorgesteld, maar nadat ik het resort had gezien had ik er gelijk helemaal zin in. Nadat we bij sandals waren geweest een lokale simkaart kopen en daarna boodschappen doen. Toen ik wilde afrekenen bleek alleen helaas mijn pinpas niet te werken.. OHJEEEEEEEJ. Daar stond ik dan met mijn kar vol boodschappen… AWKWARDDDD
Nou geld is nu allemaal goed, in de supermarkt moet ik alleen altijd contant betalen want ze accepteren daar geen meastro Maar ik kan gewoon pinnen bij de bank.
Volgens miiijjj.. mijn geheugen is echt als een theezeef, ik bedoel als een goudvis, gingen we toen daarna nog even naar t strand met zn allen.. ja ik denk het wel Toen lekker slapen want de volgende dag hadden we onze eerste werkdag! Ik moest om half 9 op t resort zijn. Mijn eerste department is Restaurant (willen jullie mijn rooster weten? Ja dat denk ik wel: alles 4 weken: Restaurant, Bar, Housekeeping, Concierge, Front office, Entertainment en dan 16 weken Other, ik denk dat ik dan mag kiezen wat ik die 16 weken wil gaan doen, maar ik weet nog niet of ik me aan dit rooster ga houden want ik heb gehoord dat ze vrij flexibel zijn en aangezien housekeeping een hekel heeft aan interns omdat die je alleen maar ophouden wil ik eigenlijk wel heel graag weddings ofzo doen in plaat daarvan) dus gingen we naar het kantoor van de F&B managers om daar een praatje te maken met de F&B director zodat hij kon beslissen in welke restaurant hij ons zou plaatsen (3 mensen doen restaurant nu, Laura (engels), Candice (trinidadiaans?) en ik (nederlands).) Hij zei ook dat mr Davis. Assistant F&B manager nog iets anders te doen had. Ik werd geplaatst in Bayside voor ontbijt en dinner doe ik in Eleanors. Daarbij werd ik uitgekozen om dat extra ding te doen  jeej. Toen we ons praatje gehad hadden (ja we zijn inmiddels weer 10 minuten verder) gingen Laura en ik naar het strand. Geloof ik Ik weet het niet meer. In ieder geval Onze eerste dag op het strand hadden we gelijk al veel aandacht. Toen we het strand op liepen, ontmoette we Kenny, Kenny is een gek maar wel aardig persoon die jetski’s verhuurd aan ik denk vooral onze sandals gasten (het is geen prive strand, daarom), maar als ze drugs nodig hebben dan kunnen ze uiteraard ook bij hem terecht. Hij vertelde dat hij een antiguaanse vriendin heeft maar dat hij nog geen engelse en nederlandse heeft dus dat mochten wij dan wel worden, aardig joh. Nadat Kenny weg was kwam zijn concurrent van de jetski’s naar me toe (laura was in de zee) en hij vertelde dat hij haar supermooi enzo vond, dus ik Laura roepen. Zij vond hem maar niks. Best gek is dat toch, dat we met zoon Kenny gast 2 uur hebben lopen kletsen en dat zoon kerel die alleen aardige dingen zegt maar een creep is, ik snap haar opzich wel maar waarom dat snap ik niet, snap je? 

Oke ik zal even over mijn werk vertellen. Nou, het zit zo.. in het begin was het echt best wel saai en niet echt leuk Want ik mocht alleen maar mensen seaten, naar hun plek wijzen, en niemand legde mij uit hoe die stations (tafels die door bep personen worden geserveerd) verdeeld waren dus dat was niet echt geweldig. Bovendien vind ik het vreselijk saai om daar maar te staan wachten tot de volgende mensen komen. Ik ga dan stiekem tafels opruimen enzo en dan kijkt mn manager me boos aan als ik mijn handen vol heb en er staan wel mensen bij de deur, hehe. OHJA en ik mocht dus wat extras doen voor mr Davis, hij liet me een stukje sandals zien waar de blablabla Awards zouden worden gehouden en hij wilde dat ik daar een floorplan (een plattegrond met daarop hoe de tafels enzo verdeeld zouden worden) voor zou maken. Ik heb hem maar niet verteld dat ik absoluut niet kan tekenen. Gelukkig heb ik ooit in mn eerste jaar een floorplan moeten maken en daarvoor gebruikte we een speciaal programma. Ik kreeg elke dag een uurtje de tijd (dat ik niet in het restaurant hoefde te zijn yeah) om dit te doen en hij was heel tevreden met het resultaat. Dus nu ben ik wel aardig goed bezig, mag meer dingen doen om daaraan mee te werken, heb een tablesetting gemaakt enzo en ook andere managers die niet handig zijn met een computer vragen me wel eens dingen dus dat is wel leuk. Ook de F&B director, mr Soman, zei: I was really impressed with what you’ve made, dus voor hem mag ik nu iets uittypen ofzo.
Nu is het wel leuker, ik doe nu vaker zelf een station (groep tafels bedienen). De eerste keer was dat trouwens niet leuk want ik kreeg toen gelijk een station die 6 tafels buiten had (andere hebben maar 3 of 4) en alles was bezet! Bovendien was er toen geen extra persoon die normaalgesproken drankjes haalt enzo en moest ik bijna alles zelf doen. Maargoed de andere stations die ik nu vaak doe red ik wel prima dus dan is het leuk. Mijn manager van Eleanors vertelde me dat ik t goed doe en dat ze dat ook tegen mr Soman had gezegd en ook een supervisor van Bayside gaf me laatst een compliment over dat ik een goede houding had en haha ze zei Yeah and you work fast.. not slow. Dat is grappig omdat ik toen best wel brak was. Want de eerste vrijdag moest ik werken tot 23.00 uur, mijn manager van Eleanors nam me daarna mee naar Peppers, dat is een bar naast Sandals waar veel collega’s komen. Was gezellig want de andere interns waren er ook. Maar ben dus niet heel lang gebleven want volgende dag 6 uur op, 7 uur ontbijtshift. De mensen zijn over het algemeen heel aardig, nodigen je heel snel uit voor feestjes enzo dus dat is wel heel leuk. Sommigen zijn ook heel bot en in het begin moest ik echt heel erg wennen aan de taal. Ze spreken hier in dialect en ik verstond er eerst echt níks van, het gaat heel snel en bijv I = me and her= she. Het is eigenlijk pas sinds een dag ofzo dat ik het een beeetje begin te volgen.
Afgelopen vrijdag weer peppers en daar bijna hele avond met een Kitchen manager van de pub, David (engelsman), gepraat die me zei dat ik altijd bij hem eten kon komen halen (canteen food is not that good..) en over mijn manager gepraat, heerlijk dat socializen. De dag daarna, ja zaterdag heel goed, hadden we een F&B party Dit was een beach party waarop iedereen van de bar restaurant en keuken was uitgenodigd. Nigel, mijn keukenmanager, stond achter de bbq en er was genoeg drinken (drank) alles voor niets  Best leuk, alleen david liep me echt de hele tijd achterna ook nu zei ie weer dat ik nooit meer in de canteen hoefde te eten maar toen ik de volgende dag eten kwam halen zei ie Ive got nothing at the moment. Ts. Annemarie, restaurant manager eleanors, zou ons thuis brengen alleen toen zei ging waren we er nog niet klaar voor dus zou david ons wel naar huis lopen, was niet heel ver. Maar mr Soman kon ons naar huis brengen met de auto alleen die wilde al gaan als ie zijn kip op had, opzich vond ik dat wel prima maar Rianne (intern nederlands, niet f&b dus illegaal op de party) wilde nog niet en ging met mensen mee die ik niet kende. Dus wij Laura en ik vet gezellig doen met mr Soman en we zijn tot het eind gebleven (kon Rianne ook mooi met ons mee).
Afgelopen maandag was ik vrij, superchille dag. Lekker uitgeslapen, mijn was gedaan ontbeten, geskyped boodschappen gedaan en tegen een uur of 3 naar het strand. Kenny was er ook die kwam me gezellig gezelschap houden en moest later een jetski naar de stad brengen EN TOEN ZEI HIJ tumtumtum.. Wanna come? Ehh.. YEAAHH. Dus ik voor de eerste keer in mijn leven gejetski’t en mocht nog voorop ook, dat ding besturen ook ECHT AWESOME! In de stad opgehaald door zn baas die ons terugbracht naar t strand. Daar weer aangekomen waren Maurice (huisgenoot nederlands entertainment) en James (zelfde, front office) er ook dus nog even met hun gezwommen en toen naar huis om vervolgens te worden uitgenodigd voor een feestje van Rai zijn dochter (die ik niet ken, ik ken Rai nauwelijk, werkt bij sandals) maar wel gegaan en was leuk want zij was dus jarig maar was daar op vakantie en kende niemand en haar vader had dus feestje georganiseerd met enorm lekkere bbq en de beste taart die ik ooit heb gehad. Gezelschap bestond voornamelijk uit ons (interns) en nog wat collega’s, op laatst kwam ook nog wat van mijn keukenpersoneel.

Ohja we moesten ook nog naar immigration, want we kregen bij aankomst allemaal een stempel tot november ofzo en we blijven natuurlijk veel langer. Daarvoor moesten we nog pasfoto’s laten maken in de stad. Heel gek want dat is toch anders dan in Nederland, hier moesten we onze schouders bedekken en mochten we wel lachen. Onze taxichauffer van Sandals kon ons er wel snel doorloodsen, nu hebben we maar anderhalf uur in dat gebouw hoeven wachten ipv 3 uur. Gelukkig heb ik nu een stempel tot maart ofzo dus mag ik nog een keer.. jeej..

Oke ik heb nog wel meer meegemaakt maar dat komt later, want ik blijf anders maar typen en dan kunnen jullie niks lezen en dat heeft geen zin  Sorry dat mijn reisverslag zoon nietgoedlopend verhaal is en alles door elkaar staat, hoop dat jullie t toch leuk vi/onden om te lezen.

  • 24 Augustus 2013 - 13:35

    Angela Spit:

    Michelle, heel erg leuk dat je zo-n leuk verslag schrijft we zullen het dan ook geregeld lezen.
    Het komt helemaal goed met je.
    We hadden al een paar keer ge-informeerd via de chat bij weurd-freut met je vader.
    Knap van je om zo-n reis te maken, maar dat wist je al.
    En we denken geregeld aan je hoor, sterkte met je stage (werk) en natuurlijk met je scriptie.
    Hier is alles goed, kom net terug van mijn werk en zit in de tuin dit berichtje te tikken.
    Groet aan je collega-s en vrienden.
    Silvia is nog aan het werk maar doe toch maar de groeten van haar.
    Is vast wel goed, haar kennende.
    Ze leest je verslag straks.

    Liefs Angela





  • 24 Augustus 2013 - 16:31

    Papski:

    Leuk Michelle je ziet dat ook anderen het waarderen. Misschien moet je toch maar schrijfster worden... groetjes ook van Mamski

  • 24 Augustus 2013 - 18:18

    Silvia:

    Hoi,hoi, top je belevenissen te lezen. Knuffels en dikke kus !

  • 25 Augustus 2013 - 16:00

    Hennie Spit:

    Gezellig verhaal hoor! We denken eruit te lezen dat je geniet van al het nieuwe en de tropische manier van met elkaar omgaan. Je leert hier duidelijk veel meer dan wat je kunt gebruiken in je schoolse opleiding. Pas een beetje op jezelf. Oma en ik zijn heel trots , maar ook zuinig op je.
    We zijn benieuwd naar je verdere avonturen.
    Veel liefs van Oma en mij.

    Opa Hennie

  • 26 Augustus 2013 - 22:29

    Anke:

    Hoi,dappere nicht,
    Ziet er allemaal heel mooi uit. Krijg toch wel last van wat jaloerse gevoelens, alhoewel ik heb geleerd dat dat een heel verkeerde emotie is.
    Mijn stages in Hattem en Ermelo waren toch wel erg suf! Soms wil je gewoon dat je later geboren zou zijn. Dat gevoel krijg ik de laatste tijd sowieso wel als bijna vijftiger.
    Nou lieve schat, hier is alles goed. We hebben een heerlijke vakantie op Balie gehad en zijn nu druk in de voorbereiding op de verhuizing van Joost op 14 september.
    Eva zoekt nog steeds nar een kamer in Utrecht, maar dat valt niet mee. Volgende week gaan Guus en Heleen weer naar school en begint hier weer het gewone leven. Ook fijn
    Geniet van je stage op dit prachtige eiland en pas goed op jezelf!
    Heel veel liefs van ons allemaal,
    X Anke

  • 17 September 2013 - 21:05

    Maartje:

    Heeeeeeeeeeeeeee!

    Jeeee ik ben echt super mooi op tijd met reageren!!:P hahah
    Maar mick je moet niet zo praten over je schrijven, want het leest gewoon super leuk!! Je verteld niet alleen wat je gedaan hebt maar ook wat tof is etc. dus super leuk! Daarbij vertel je ook nog leuke grapjes en probeer je ons niet ongerust te maken met je schiet verhalen haaha! Wel beter om je verhalen te lezen want is toch wat gedetailleerder dan je skype gesprekje van een uur haha! Maar heb je bij alle supermarkten dat je niet kan pinnen? Want opzich wel lastig dat je dan altijd contant geld bij je moet hebben.. Of is er net als op Aruba een pinautomaat bij de supermarkt? Maar uiteindelijk was alles wel gelukt met floorplan?? Klinkt echt super leuk dat je dat allemaal (deels) mocht organiseren! Volgens mij heb je het super naar je zin met al die feesten! Maar ik ga nu je volgende verhaal lezen hahaa!

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Antigua

Stage Antigua

:)

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2014

DECEMBER

24 November 2013

Memories

12 Oktober 2013

Heel veel over weinig

15 September 2013

2

13 September 2013

Wat ik noouuu toch allemaal weer beleefd heb.

Actief sinds 26 Maart 2011
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 15089

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2013 - 31 Mei 2014

Stage Antigua

18 Maart 2011 - 16 Juni 2011

Stage Aruba

Landen bezocht: