DECEMBER - Reisverslag uit Antigua, Antigua van MichelleWijnen - WaarBenJij.nu DECEMBER - Reisverslag uit Antigua, Antigua van MichelleWijnen - WaarBenJij.nu

DECEMBER

Blijf op de hoogte en volg

15 Maart 2014 | Antigua, Antigua


Ik heb afgelopen weken entertainment gedaan. Niet erg leerzaam maar wel heel erg leuk. Het gaat er bij entertainment vooral om mensen te vermaken dus heb ik elke dag pool and sand volleybal gespeeld en verder zijn er dan spelletjes zoals name that tune (liedje raden) en dat soort dingen. Je hebt echt super veel gastcontact en dat vind ik heel leuk. De eerste week had ik echt moeite met namen onthouden maar het ging steeds makkelijker want je speelt heel vaak volleybal met de zelfde mensen. Ron en Pam waren er bijvoorbeeld 3 weken en dan leer je die mensen echt wel kennen. Ron speelde ik elke dag volleybal mee en hij zei dan net voor mn opslag CONCENTREREN ofzo iets waardoor de bal dus elke keer totaal de verkeerde kant op ging. En Pam deed alle overige dingen als armbandjes maken enzo en die nam tijdschrijften voor ons mee, echt superlief.
Dit was ook in de periode voor kerst en daarom hadden we een activiteit ‘gift wrapping’. Mochten alle gasten meehelpen cadeautjes inpakken die gingen dan naar scholen en ziekenhuizen. (voor elke activiteit krijgen gasten trouwens punten waarmee ze dan een fles rum oid kunnen winnen). Ik ging zelf ook naar een school. Dat was echt best wel bizar om te zien eigenlijk. Ik wil het niet overdrijven maar ik had echt t gevoel dat ik in afrika was. Ik kwam een gebouw binnen waar niks aan de muren hing, waar een groep kinderen zat op stoeltjes, geen tafeltjes. Vond het best vreemd. Maar goed zo zijn ze dat hier dus gewend. The Sandals foundation, die dit soort dingen organiseert is opzich heel erg goed. Wel een beetje apart dat die kindjes van 5 dan n speech te horen krijgen over de Sandals foundation maar ok, toen ze Santaclause zagen waren ze helemaal blij. Ieder kind moest toen met t cadeautje in de handen met hem, negerkerstman, op de foto en ze kregen allemaal wat eten en drinken. Wel leuk al die kindjes helemaal door het dolle heen.

Papa en mama hadden me een pakketje gestuurd met een jurk die ik graag naar de christmas staff party (op een maandag geloof ik, 10 december) aanwilde en er zat ook een cadeautje bij zeiden ze. De vrijdag voor het feestje kwam eindelijk mijn pakketje binnen, alleen moest ik het hele weekend werken en had ik geen tijd om die toen op te halen. De maandag was ik vrij maar we hadden een heel dagprogramma gepland met de andere interns. Uiteindelijk is alles goed gekomen, ‘sochtends met zn allen de taxi in, het pakketje bij het postkantoor opgehaald met wat andere mensen die ook daar wat moesten doen, de rest van ons ging subway halen. (ja grote groep dus 2 taxi’s) en toen gingen we ziplinen! Ik kon mijn pakketje gewoon in de auto laten liggen want Colin de taxichauffeur ging toch mee. Voor degene die niet weten wat ziplinen is; wat zijn jullie stom zeg. Grapje ik had zelf eerst ook geen flauw idee. Maar het is dus met zoon dingetje van de ene naar de andere boom langs een kabel. Ja een soort kabelbaan alleen dan zonder stoeltje. Ben blij dat ik zo goed kan uitleggen. Toen we hadden geziplined gingen we naar huis om om te kleden voor een fotoshoot op sandals! Kon ik gelijk de jurk aan trekken die ik dezelfde dag had ontvangen, en mijn cadeautje, die ik pas met kerstavond mocht open maken ging netjes in de la. Op Sandals, alle interns 1 voor 1 op de foto en ook een paar van ons allemaal en toen we dat achter de rug hadden waren we klaar voor de intern awards. Dit hadden we zelf (James) bedacht, we verzonnen allemaal awards zoals liefste/gekste/slimste/flirterigste persoon etc, daar konden we op stemmen en toen savonds werden deze awards dus uitgereikt. Ondertussen dus al helemaal aangekleed en opgemaakt voor de staff party die we daarna nog hadden. Was best leuk geregeld, er was eten, drinken, veel mensen, muziek en entertainment. Een geslaagde dag gehad!

Verder heb ik in deze periode echt de leukste SSG, dineren met gasten, EVER gehad. Aan mijn tafel zaten alleen maar leuke mensen en heb aan 1 stuk door met ze gekletst. Met een stel ging ik daarna naar de talentshow. Haar man voelde zich niet zo lekker dus heb ik daar met haar gezeten totdat hij terug kwam en ze naar hun kamer gingen, ze was een travelagent en veel met haar gepraat. Toen ik later bij mijn collega’s van entertainment ging staan dacht iedereen dat ze mijn moeder was.
De volgende dag kwam ik nog gasten tegen die mij hadden gevraagd of ze een CD van de Sandals DJ konden kopen, ze gingen alleen die dag weg. Ik had t aan hem gevraagd en was bang dat ik de gasten niet meer zou zien maar gelukkig kwam ik ze tegen en vertelde ze dat hij ze de CD wel zou mailen. Ze waren helemaal blij en zeiden dat ze het diner de avond ervoor heel gezellig met me vonden en me zouden noemen op tripadvisor, veet liiief.

Bij entertainment hadden we een speciaal programma voor wanneer het regende. Op een zondag middag moest dit liquid sunshine programma helaas een keer worden ingezet omdat de zon de hele dag niet scheen. Ik moest toen alle bordspelletjes uit de kast trekken en die in de lobbys neerleggen en ben de rest van de middag zoon beetje pool gaan spelen met Kenella (collega) met de gasten. Hiervoor kregen de gasten dan ook gewoon punten enzo (als ze wonnen dubbel). Er waren toen 2 gasten, Chuck en Melissa, die de hele tijd gingen zeuren om meer punten. Uiteindelijk zijn dat wel mn beste vrienden geworden want 2 uur na het poolen waren we nog niet klaar met kletsen. Kenella had heel wijs een opmerking gemaakt ‘ja we mogen met gasten dineren als ze ons uitnodigen’. Ik dacht echt, waar is zij nou weer mee bezig dat zeg je toch niet. Maar na hun supergrappige verhalen gehoord te hebben nodigden ze ons, mij Kenella en Dwight van de photoshop die ook aan het meekletsen was, wel uit. Dankjewel Kenella. Ze wilden naar OK Corral, maar uiteindelijk zijn we naar Bayside gegaan omdat Dwight daar moest werken. Ik heb Manon ook maar meegenomen, intern waarmee ik samen in entertainment werkte. ’s Middags hadden ze gezegd dat ze ons een verhaal wilde vertellen over hoe zij dacht dat hij haar probeerde te vermoorden terwijl hij alleen maar romantisch wilde zijn. Echt serieus, over Chuck zijn leven kun je een boek schrijven, ik heb me helemaal doodgelachen om die man en wat hij allemaal voor idiote dingen heeft meegemaakt. Helaas voelde melissa zich tijdens het eten niet heel lekker (lag meer aan de chocolate monkeys (drankje) dan aan het eten) en verlieten ze ons (mijn collega’s en andere gasten die ze hadden uitgenodigd) voordat ze hun verhaal hadden gedaan.
Daarom wilde ik zaterdag, toen ze naar huis gingen nog even afscheid van ze nemen. Ik zag dat ik niet op het activiteitenschema stond tot 11 uur ofzo van entertainment (waarin staat wie wat precies doet) en vroeg mijn manager of ik ook departures mocht doen wat betekend dat je aan gasten die vertrekken een praatje moet maken, zou dus mooi uitkomen. Ze zei dat dat prima was en dat ik naar caribbean kant van het resort moest. Terwijl mijn gasten med kant vertrokken. Na een korte discussie, die ik niet won, dus daar heen gegaan. Had geen flauw idee tegen wie ik wat moest zeggen dus ben uiteindelijk toch even naar de med village gelopen. Daar was manon, die toevallig net met mn gasten stond te praten. Eindelijk hun verhaal gehoord! En daarna naar het entertainment office gelopen om hun prijs op te halen voor de punten die ze met pool hadden verzameld. Om een lang verhaal kort te maken was mijn manager niet zo blij dat ze niet wist waar ik was ofzo en kon ik de rest van de dag naar huis. Ben toen met Simone de stad in gegaan en we wilde daarna naar het strand lopen. Dat is opzich best een stukje en gelukkig kwamen we Kenny tegen die ons een lift gaf.

Na entertainment heb ik in Sales gewerkt, daar was niet zo veel te doen, beetje post rondbrengen enzo. Ze organiseerden een christmas party waarvoor ik niet echt was uitgenodigd, maar omdat ik hielp met opzetten van het hele gebeuren mocht ik ook komen. Was wel leuk, heb zoon kalender met chocolaatjes gewonnen : ) .

TOEN was het kerstavond en dat heb ik smiddags (haha) gevierd met papa en mama op skype. We doen altijd cadeautjes met kerst, die ze onder de boom hebben liggen en nu mocht ik mijn opgestuurde cadeautje ook eindelijk uitpakken. IK HEB EEN NIEUWE CAMERAAA Jeeeeeej. Ik had ze verteld dat mn camera kapot aan het gaan was en ze hebben me een nieuwe gekocht. Vet lief!!
’s Avonds gingen we uit, naar een feest Naughty or Nice, was in de open lucht op een grasiets, soort festival achtig. Best wel leuk gehad. Ik stond alleen heel veel bij andere mensen, die ik niet kende, dat de interns en daardoor dachten ze dat ik al naar huis was. Gelukkig kwam ik een bekende tegen die me naar huis bracht. Blij dat Antigua zo klein is.
Die vrijdag gingen we uiteten bij de Larder, want het was Isabella’s verjaardag. SUPERLEKKER eten. Heb Sushi met dr gehad.

Met oud en nieuw naar een all-inclusive feest geweest ‘Nocturnal’. Was echt heel gaaf, en de volgende dag lekker uitbrakken op het strand en mijn eerste nieuwjaarsduik ooit genomen!

Dit was het voor december, ik zal wel veel vergeten zijn want t is een tijd geleden. Dat komt omdat ik blliiijff achter lopen.
Januari waren papa en mama hier. Heel erg leuk gehad. Pap zal binnenkort even een stukje hierover schrijven (daar komt hij dan nu achter) zodat ik wat inhaal en dat zal ik er ook even opzetten.

Kusjes.

  • 19 Maart 2014 - 23:39

    Maartje:

    Heee Mick!!

    Ik heb je verhaal maar meteen gelezen, kan ik dat ook niet meer vergeten!
    Maar je verhaal klinkt weer super leuk!! Van sommige momenten heb ik ook foto's gezien op fb. Maar je moet zelf meer foto's posten hoor, ik wil meeeeer!!
    Haha maar schrijf nog even door en dan zie ik je snel weer in real life!!:)

    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Antigua, Antigua

Stage Antigua

:)

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2014

DECEMBER

24 November 2013

Memories

12 Oktober 2013

Heel veel over weinig

15 September 2013

2

13 September 2013

Wat ik noouuu toch allemaal weer beleefd heb.

Actief sinds 26 Maart 2011
Verslag gelezen: 2578
Totaal aantal bezoekers 15065

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2013 - 31 Mei 2014

Stage Antigua

18 Maart 2011 - 16 Juni 2011

Stage Aruba

Landen bezocht: